The Social Economy of Rhino Poaching: Of Economic Freedom Fighters, Professional Hunters and Marginalized Local People. In: Current Sociology 65(3), 2017, 427–447.
Of Bogus Hunters, Queenpins and Mules: The Varied Roles of Women in Transnational Organized Crime in Southern Africa. In: Trends in Organized Crime 17(1-2), 2014, 31–51.
A Game of Horns: Transnational Flows of Rhino Horn. Doktorarbeit, University of Cologne. Studies on the Social and Political Constitution of the Economy. IMPRS-SPCE, Cologne 2016.
The Groenewald Criminal Network: Background, Legislative Loopholes and Recommendations. The Global Observatory of Transnational Criminal Networks - Research Paper 11. Bogotá: Vortex Foundation, 2017.
Contested Illegality: Processing the Trade Prohibition of Rhino Horn. In: Jens Beckert, Matías Dewey (Hrsg.), The Architecture of Illegal Markets: Towards an Economic Sociology of Illegality in the Economy. Oxford: Oxford University Press, 2017, 177–197.
Töten für den Lifestyle. In: MPI for the Study of Societies, Max Planck Society (Hrsg.), MPIfG Jahrbuch 2015–2016. Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, 2015, 25–27.
Interview with Major General Johan Jooste (Retired), South African National Parks, Head of Special Projects. In: South African Crime Quarterly, 60, 2017, 61–68.
Vertrauen, Sicherheit, Kreativität: Soziologische Forschung auf illegalen Märkten: InterviewUrsula Trappe / Annette Hübschle, Nina Engwicht, Matías Dewey. In: MPI for the Study of Societies, Max Planck Society (Hrsg.), Gesellschaftsforschung, 2, 2013, 16–20.
MPIfG Book For decades we have known about the dangers of global warming. Nevertheless, greenhouse gas emissions continue to increase. How can we explain our failure to take the necessary measures to stop climate change? Why are societies, despite the mounting threat to ourselves and our children, so reluctant to take action?
MPIfG Buch Seit Jahrzehnten wissen wir um die Erderwärmung und ihre Gefährlichkeit. Dennoch nehmen die globalen Treibhausgasemissionen weiter zu. Offenbar gelingt es uns nicht, den Klimawandel zu stoppen. Wie lässt sich dieses Versagen erklären? Warum reagieren Gesellschaften so zögerlich auf diese Bedrohung? In seinem neuen Buch gibt Jens Beckert eine Antwort. Dass die erforderlichen Maßnahmen nicht ergriffen werden, liegt an der Beschaffenheit der Macht- und Anreizstrukturen für Unternehmen, Politiker, Wähler und Konsumenten. Die bittere Wahrheit ist: Wir verkaufen unsere Zukunft für die nächsten Quartalszahlen, das kommende Wahlergebnis und das heutige Vergnügen.