Researcher Publications

Publications of Laura Einhorn

Contribution to a Collected edition (2)

2020
Contribution to a Collected edition
Schwere Kost: Zur sozialen Ungleichheit von Fleischkonsum und Fleischverzicht in Deutschland. In: Christian Bala, Wolfgang Schuldzinski (eds.), Armutskonsum - Reichtumskonsum: Soziale Ungleichheit und Verbraucherpolitik. Beiträge zur Verbraucherforschung. Düsseldorf: Verbraucherzentrale, 2020, 57–78.
Contribution to a Collected edition
Einhorn, Laura, Christian Neuhäuser
Die gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen und Konsument*innen. In: Ludger Heidbrink, Sebastian Müller (eds.), Consumer Social Responsibility: Zur gesellschaftlichen Verantwortung von Konsumenten. Marburg: Metropolis, 2020, 117–141.

Journal Article (2)

2021
Journal Article
Meat Consumption, Classed? The Socioeconomic Underpinnings of Dietary Change. In: Österreichische Zeitschrift für Soziologie 46(2), 2021, 125–146.
2019
Journal Article
Max Planck PhDnet Survey Group, Charley M. Wu, Benjamin Regler, Felix K. Bäuerle, Martin Vögele, Laura Einhorn, Sofia Elizarova, Stefanie Förste, Justin Shenolikar, Jana Lasser
Perceptions of Publication Pressure in the Max Planck Society. In: Nature Human Behaviour 3(10), 2019, 1029–1030.

Working Paper (1)

2020
Working Paper
Normative Social Influence on Meat Consumption. MPIfG Discussion Paper 20/1. Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, 2020.

Report (1)

2019
Report
PhDnet Survey Group, Benjamin Regler, Laura Einhorn, Jana Lasser, Martin Vögele, Sofia Elizarova, Felix Bäuerle, Charley Wu, Stefanie Förste, Justin Shenolikar
PhDnet Report 2018. PhDnet Survey Reports 2018. Max Planck PhDnet, 2019.

Thesis - PhD (1)

2020
Thesis - PhD
Food, Classed? Social Inequality and Diet: Understanding Stratified Meat Consumption Patterns in Germany. PhD Thesis, University of Cologne. Studies on the Social and Political Constitution of the Economy. IMPRS-SPCE, Cologne 2020.

Book Review (1)

2018
Book Review
[Rezension] Konsumsoziologie: Schenk, Patrick: Die soziale Einbettung moralischer Kaufentscheidungen: Eine integrative Erklärung des Konsums fair gehandelter Produkte (Wiesbaden: Springer VS, 2018). In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie 70(2), 2018, 331–334.

Blog Post (1)

2019
Blog Post
The 2018 PhDnet Survey: Drawing Conclusions. In: Max Planck PhDnet Offspring Blog, 2019.

Data Publication (1)

2020
Data Publication
Code/Syntax: Food, Classed? Social Inequality and Diet: Understanding Stratified Meat Consumption Patterns in Germany. SowiDataNet datorium, 2020.

Magazine Article (1)

2021
Magazine Article
Über Fleisch und Konsummoral. In: Gesellschaftsforschung, 1, 2021, 3–4.
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